Producten presentatie

Studenten presenteren hun ontwikkelde product (website, vlog, infographic e.d.) aan docenten en medestudenten. Na afloop van de presentatie is er tijd voor vragen en/of discussie. De combinatie van het product en de wijze waarop het product gepresenteerd wordt staat centraal. 

Wat leert de student?

De student leert zijn ontwikkelde product te presenteren en vragen over het product te beantwoorden. Na afloop van de parade kan de student reflecteren op zijn productpresentatie. 

Wat doet de student?

  1. Presenteert zijn product. 
  2. Beantwoordt vragen van toehoorders.
  3. Reflecteert op zijn wijze van presenteren.
  4. Past eventueel zijn product aan op basis van gestelde vragen. 

Wat doet de docent?

  1. Organiseer een ruimte waarin studenten hun product presenteren.
  2. Beluister de presentaties, faciliteer Q&A na afloop van de productpresentatie, stel eventueel zelf vragen.
  3. Geef feedback op de productpresentaties en geef eventueel een samenvatting van zaken die zijn opgevallen. 

Variatiemogelijkheden

  • Stel een rubric beschikbaar aan toehoorders om specifieke feedback te kunnen geven over de productpresentatie 
  • Geef de student de opdracht om zijn product aan te passen op basis van de gestelde vragen en ontvangen feedback. 
  • Geef de student de opdracht om een korte reflectie in te leveren over zijn wijze van presenteren van het product, eventueel aangevuld met een persoonlijk leerdoel 
  • Organiseer meerdere presentatierondes, waarin tenminste één groepslid bij het eigen product blijft staan en een korte prodeuctpresentatie houdt. De andere groepsleden kunnen naar eigen keuze bij de productpresentatie van een andere groep staan. 
  • Nodig experts uit. Denk aan collega’s of experts uit het werkveld. 

Tools die kunnen worden ingezet bij deze werkvorm

  • Portflow
  • Kenmerken

    Niveau van leren: , , ,
    Situatie: ,
    Groepsgrootte: ,