Blended onderwijs ontwerpen met EDIT
Radboud EDIT biedt onderwijsadviseurs, docenten en studenten een overzicht van (activerende) didactische werkvormen, waarbij je digitale gereedschappen kunt inzetten bij het ontwerpen en inrichten van blended onderwijs.
Blended Onderwijs – Wat is het precies?
Hoe zet ik EDIT in bij het ontwerpen van blended onderwijs?
Radboud EDIT ondersteunt bij stap 4 en 5 van het Radboud stappenplan voor het (her-)ontwerpen van onderwijs:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Formuleer leerdoelen
Maak een globaal ontwerp voor je module/cursus
Maak een ontwerp voor elk lesonderdeel
Maak een keuze in EDIT op basis van de zoekfilters
Zoek en kies passende werkvormen en tools in EDIT
Gebruik de tools doelbewust binnen jouw onderwijs
Doe een test en stel bij waar nodig
Voer het onderwijs uit
Evalueer het onderwijs
Stel bij waar nodig
Hoe vind ik werkvormen met EDIT?
Ga in EDIT op zoek naar werkvormen en maak gebruik van de zoekfilters:
Niveau van leren*
Werkvorm voor
Situatie
Groepsgrootte
Groepssamenstelling
Op welk cognitief niveau leert de student?
Welke functie moet de werkvorm vervullen?
Synchroon of asynchroon, online (met gebruik van internetverbinding) of offline?
Een kleine groep = tot 7 personen, een grote groep = 8-22 personen.
Interprofessionele groep.
*gebaseerd op de taxonomie van Bloom
Werkvorm
Onder een ‘werkvorm’ verstaan we: een op een leerdoel aansluitende leersituatie waarin studenten bepaalde kennis, houding en vaardigheden verwerven.
Colofon en attributie
Radboud EDIT is gebaseerd op Blendy van Saxion hogescholen (programma ICT&O).
Voor Radboud Universiteit en Radboudumc is de inhoud aangepast naar gangbare werkvormen en digitale tools zoals gebruikt op en vanuit de Nijmeegse Campus. Materialen op deze website mogen worden gedeeld onder een Creative Commons licentie.